De workshop
Je weg vinden in issuemanagement is best complex – daarom beginnen we bij het begin. We staan stil bij vragen als: Hoe ontstaan issues? Wat onderscheidt een issue van een crisis? En concreter: in welke stappen organiseer ik zelf succesvol een issue? Je leert hoe veranderingen in het maatschappelijk evenwicht issues kunnen veroorzaken. En we bespreken hoe (sociale) media, framing en nepnieuws issues uitvergroten, en hoe issuemanagement zich verhoudt tot reputatie- en crisismanagement. Leren doe je niet alleen door te luisteren, maar vooral ook door zelf aan de slag te gaan met verschillende cases. Daarna signaleer je vroegtijdig issues én manage je die succesvol.
De trainers
Volg je de training op donderdag 26 juli, dan is je trainer Koen van Tankeren. Koen is als strategisch adviseur gespecialiseerd in politiek-bestuurlijk gevoelige issues. Vanuit een enorme passie voor het vak traint en adviseert hij tal van organisaties en bestuurders in issuemanagement.
Volg je de training op donderdag 23 augustus, dan is je trainer Maxime Pieters. Aan ervaring geen gebrek: Maxime adviseert al jaren organisaties op het gebied van issue- en reputatiemanagement. En aan enthousiasme ontbreekt het haar trouwens ook niet!
Voor wie
Bestuurders, strategisch communicatieadviseurs en beleidsadviseurs en –makers.
Na de workshop
Weet je welke factoren bepalen wat een issue wordt en wat niet;
Heb je inzicht in de verschillende vormen van issuemanagement;
Begrijp je hoe (sociale) media, framing en nepnieuws issues beïnvloeden;
Snap je hoe issuemanagement zich verhoudt tot andere communicatiedisciplines;
Heb je een goed beeld van hoe je kunt reageren op issues;
Wanneer
Donderdag 26 juli, 14.00-17.00
Donderdag 23 augustus, 14.00-17.00
Kosten
€269,- exclusief btw

Tip: volg eerder op de dag de workshop omgevingsbewustzijn.
Een mooie combinatie die we je van harte aanbevelen.
Back to Top